Jeep Patriot 2.4 CVT Detaylar
Geleneksek tasarım çizgisi Patriot boyutları ve yerden yüksekliğine bakınca kendini hemen ele veren bir araç. Neden mi? Az çok bu aracın arazi için üretilmediği anlaşılıyor da o yüzden… Ama işin içine tasarım detayları girince kafanız biraz karışabilir. Çünkü Patriot’da Amerikalı markanın bilinen köşeleri hatları ve heybetli duruşunu görünce biraz afallıyorsunuz. Çünkü Jeep’in özellikle Compass ile başlattığı şehirli imajından bu model ile biraz olsun uzaklaşılmış görünüyor. Aslında özetle Amerikalı marka bir yandan şehirli bir arazi aracı yaparken bir yandan da Jeep’in çizgilerinin vurgulanmasını tercih etmiş diyebiliriz. Yedi kanallı radyatör ızgarası, yuvarlak farlar ve trapezoid çamurluklar bu çizginin en göze çarpan detayları. Daha köşeli bir gövde tasarımı, küt bir burun, düz paneller ve dik camlar, yani daha fazla Jeep…
Aracın iç tasarımı ise başta Compass olmak üzere son dönemin Jeep modellerinden esintiler taşıyor. Köşeli konsol tasarımı, dışarıdaki çizgiyle son derece uyumlu. İç mekânda kalite hissini çok fazla bulamıyorsunuz. Sert plastik malzeme ve bilinen Amerikan tarzı insanın içini çok fazla kıpır kıpır ettirmiyor açıkçası. Herhalde içerde deri koltuklar olmasa hiçbir şekilde kaliteli bir havadan eser bile olmayacaktı! Ama yine de şehirli bir SUV olarak tasarlanan Patriot’da iç mekânın daha kaliteli görünmesini beklerdik. Aracın iç mekânında kullanışlık daha ön planda… Öncelikle yeterli sayıda eşya gözünün olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Diz ve baş mesafeleri oldukça yeterli. Arka koltuklarda da yeterli mesafe var ama orta konsol arkaya doğru fazla uzandığı için arka koltukların ortasında oturan yolcu biraz sıkıntı çekebilir. Patriot’un bagajı da kullanım açısından çok fonksiyonel. Zeminde çıkarılabilir bir plastik panel ve tavandaki portatif el feneri bunun en büyük işareti…
170 HP’lik güçlü motor Ülkemizde hem benzinli hem de dizel motor seçeneği bulunan Patriot’un test konuğumuz olan versiyonu 2.4 litrelik benzinli bir motorla donatılmış. 170 HP’lik güç üreten bu motorun torku ise 220 Nm. Benzinli motorun gürültü yapmayacağını düşünebilesiniz ama özellikle yüksek devirlerde hiç öyle değil! Patriot’da kullanılan CVT şanzıman motor ile uyumlu bir karakter sergiliyor. Fakat kademeli yapı sürüş keyfini biraz perdeliyor. 0-100 km/s hızlanmasını 11.3 saniyede alan Patriot’un son sürati ise 185 km/s. Fabrika verilerine göre ortalama olarak 9.4 lt/100 km yakıt tüketen Patriot testimiz esnasında da 10,5 lt/100 km yakıt tüketti. 2.4 litrelik benzinli bir motor ve 1500 kg’lık gövde için bu tüketim değeri gayet normal diyebiliriz!
Patriot’un asfalttaki sürüş karakteri çok fazla sorun yaratmasa da araziye çıktığınızda o kadar fazla keyif aramayın bizce! Yazımızın başında da belirtmiştik o bir şehirli ama aynıı zamanda bir Jeep. Bu yüzden arazi kabiliyetleri birçok rakibinden bir adım önde… Normal kullanımda önden çekişli bir araç gibi hareket eden Patriot, Free Drive I adı verilen dört çeker sistemi sayesinde gerektiğinde arka tekerleklere (Yüzde 60’lık kısmı) elektronik olarak güç aktarımı yapabiliyor.
Araçta ayrıca kilitli diferansiyel de var. Patriot’un uzaklaşma açısı 31.4 derece, karın açısı 20.3 derece ve yaklaşma açısı da 27.5 derece. Bu rakamlar Patriot’un araziye en azından diğer SUV’ların bir adım önünde girdiğini gösteriyor!.. Jeep Patriot ülkemizde 2.0 lt dizel ve 2.4 lt benzinli olmak üzere iki motor seçeneğiyle satılıyor. Oldukça geniş bir donanım listesine sahip olan Patrot’un satış fiyatı 40.567 Euro’dan başlıyor. Bu rakamlar diğer rakipleriyle karşılaştırıldığında çok büyük bir fark yaratmasa da Compass ile birlikte Jeep’in en ucuz modeli olan Patriot’un yıldızını parlatıyor.
Jeep Patriot 2.4 CVT Teknik Özellik
Motor: | 2359 cc, sıralı 4 silindir | Yakıt tüketimi | |
Maksimum güç: |
170 HP 6000 d/d
| Şehiriçi: lt | |
Maksimum tork: |
220 Nm 4500 d/d
| Şehirdışı: lt | |
Maksimum hız: |
185 km/s
| Ortalama: 9,5 lt | |
0-100 km/s hızlanma: | 11.3 sn | ||
Boyutlar (u/g/y): |
4410/1755 /1630 mm
| ||
Ağırlık: | 1501 kg | ||
Aktarma: | Dört çeker | ||
Şanzıman: | Değişken oranlı CVT | ||
Lastikler: | 215/60 R17 | ||
Frenler (ön/arka): | Hava kanallı disk/disk | ||
Depo hacmi/Yakıt | 51lt/Kurşunsuz benzin | ||
Bagaj hacmi: | 436/1277 litre |